Wednesday, October 5, 2011

Yancha Geng



when inas told me she had an idea for Dean's birthday present.. aku dah agak dah mesti nak buat video nya... but i had no idea she wanted to do a stop motion vid... guna patung-patung milik dia... and i have to admit it worked... comel gila...

and when inas stayed kat rumah aku minggu lepas kitorang compile video tu... kat atas tu adalah hasilnya... sebenarnya, untuk lagu2 tu semua... aku randomly amik instrumental yang ada dalam playlist aku... and it turned out okay... setiap pergerakan patung2 tu memang ikot beat... tapi ada beberape saat dalam video ni yang buat aku seram... seram je tapi tak sejuk...

1. dekat minit ke 1.01 dalam video ni... shazu nye dialog cakap " Makcik"... lepas tu kan... kalo dengar betul2 kat lagu latar belakangnye... lagi beberape saat je lepas tu... ade suara halus... cakap "makciiikkk~"

2. dekat minit ke 1.40 lagu latar belakang ulang cakap "din... din... din... din..." elok2 je sebelom video yang patung-patung tu nak tengok start...

3. dekat minit ke 2.05, it almost looked like Dean tengah betul2 nyanyi lagu latar belakang time tu...padahal kalo video asal dia tengah melalak lagu melayu...



*lagu X-Files berkumandang*



tapi apa-apa pon aku nak ucapankan 

Selamat Hari Lahir Dean!
(kalo ko rasa segan dengan video ni... maksudnya misi kitorang berjaya~ haha)


ni watak2 dalam siri Yancha Geng... aku tak sabar nak tengok hasil keje inas seterusnya... 

Yancha tu bahasa jepun maksud dia Nakal... 



*currently patiently waiting for 9 October 2011*

No comments:

Post a Comment