Sunday, July 17, 2011

the rocking chair


aku tak tau la kalau dekat rumah orang lain... tapi kat rumah aku... mesti ada macam hot spot laa... macam kat meja makan... ada favourite kerusi untuk duduk... kat ruang tamu ada sofa spesifik aku akan duduk baca surat khabar... kalo dah ada orang duduk kat situ mesti aku suruh bangun... atau pon aku tunggu sofa tu available baru aku duduk... 

dekat ruang family.. tempat kitorang tengok tv... ada satu rocking chair ni... ni memang the hottest spot ever... (bukan panas.. jangan risau ada kipas).. sesape pon yang tengok tv kat situ... mesti nak kerusi tu jugak nak duduk... sebabnya?

1. sangat best perasaan yang dialami bila duduk kat situ.
2. takde tempat duduk lain dah... nanti kena duduk atas lantai... tak pon basikal alat excercise mak aku..

i don't usually watch tv... tapi sebab dah bosan sangat... aku sanggup turun bawah nak tengok apa ada kat tv... dari atas aku boleh dengar Spongebob cakap2 dengan Patrick... 

ala... kerusi tu dah ada orang amik... adik aku Fatimah tengah seronok makan buah oren... gelak-gelak tengok Spongebob dan Patrick terkunci dalam toy store... aku baru je nak duduk kat lantai... bila Yusof datang goyang2 kerusi yang Fatimah duduk...

Yusof: "eh bangun2!!! bagi abang duduk..."
Fatimah: "alaaa... Mah dapat dulu dah!"
Yusof: "bangun! Mah duduk bawah..."

nak tak nak.. Fatimah terpaksa bangun... sebagai tanda hormat... tapi baru je 5 minit Yusof duduk... Mael datang sepuk kepala Yusof... 

Mael: "weii! blah! bagi Mael duduk.."
Yusof: "Aargghhh... baru je duduk..."
Mael: "bangunlaaa... "

walopon muka Yusof masam... tapi dia tetap bangun... mungkin sebab Mael jauh lagi tinggi dan tua dari dia... hmmmm... interesting... aku mula buat plan nak rampas kerusi tu jugak... tapi sebelom tu... aku kena pastikan Bahim kat mana... aku bangun dan bila sampai kat bilik Bahim, aku sangat lega sebab dia tengah tido... dan aku kembali ke tempat tengok tv...

Kaydee: "Mael... bangun boleh tak? akak nak duduk..."
Mael: *toleh pandang aku... dan tanpa cakap apa2... terus bangun*

AAAAAAHHH... the chair is MINE! ALL MINE!!!! finally... akhirnya berbaloi jugak aku jadi anak sulung...tapi perasaan teruja aku berhenti bila ada orang pegang bahu aku...

Abah: 'bangun.. abah nak duduk... korang sume pegi masuk bilik... baca buku.."

aku dah adik-adik aku bangun pasrah tengok abah aku dapat The Rocking Chair dan tukar channel ke the Asian Food Channel.

3 comments:

  1. dah try dah krusi tu..mmg best! :D

    ReplyDelete
  2. we desperately need new sofas... hahaha~

    ReplyDelete
  3. hahahaha.satu lagi nukilan kd yg kelakar~

    ReplyDelete