Monday, June 6, 2011

Kalau Saya Dapat RM300

click to know more... :)




RM 300

Hmmm…

300 ringgit kalau diikutkan bukannya banyak sangat… but at the same time… 300 ringgit tu bukannya sikit sangat… kalau ikutkan hati yang nak dunia ni jadi aman damai tanpa ada orang mati kebulur tak makan aku boleh je bagi kat golongan yang susah… but let me show you the reality of what really might happened if I won that RM300…

Day 1
Syaf: “kd! Jom tengok wayang!”
Kaydee: “apa? Wayang? Jom! Kita baru menang RM300 ni… hehe~"

Day 2
Maw: “kd! jom bowling nak! Kita buat tournament sapa kalah kene belanja! Hahaha”
Kaydee: “bowling? Okay boleh je! Jom! “

Day 3
Epud: “kd.. jom ice skating.. dah lama tak ice skating… “
Kaydee: “ tu la pasal… jom! Aku ada rm200… lebih dari cukup ni… hehe~”

Day 4
Dean: “ jom karok… aku dah lama kempunan ni… pukul 8 malam sharp and tajam tau! Jangan lambat”
Kaydee: “jom! aku dah siap-siap ada playlist dah ni kat kepala aku…”

Day 5
Suraya: “kd! jom makan kat Little White Café nak?”
Kaydee: “oh! Tempat yang cantik interior dia tu ek? Jommmm!"

Day 6

Fatimah (10 tahun): “kakak… bila nak bayar hutang RM50 kakak? Dah la amik dari tabung raya Mah!”
Kaydee (23 tahun): “ eh… nak bayar la ni…. nah amik ni… ingat akak takde duit ke? “

Day 7
*tenung tiga ringgit kat tangan*


After a week… duit 3 ratus bakal jadi 3 ringgit je… yeah… I know… Reality sucks!

Tapi kalo aku mampu tahan diri aku dari realiti sebegitu… duit tu aku seikhlas hati nak guna untuk beli hadiah birthday kawan baik aku ni… hadiah apa? Tak kan la aku nak bagitau… dia mungkin tengah baca entry ni sekarang… dah tak surprise dah nanti… but if I would have to spend it all on myself… I really wanna buy this book… dah lama aku cari… banyak plak dugaan nak dapat buku ni… bila dah ada duit… tiba-tiba buku tu takde la plak… stok habis… bila duit takde… boleh plak aku nampak buku tu kat kedai buku… oh duniawi…

My Milk Toof - The Adventures of Ickle and Lardee





ni first time aku masuk contest blogging... thanks fifey for tagging me untuk join contest ni... i had fun writing it.... and oh yeah! aku nak tag gak member aku untuk join... korang adalah insan-insan terpilih... use it wisely my friends...


to know more about the contest and how to win click here
don't forget to check out the cool blog as well~

2 comments:

  1. very impressive dear =D terima kasih sbb sudi join yee =D

    ReplyDelete
  2. ur welcome.. hehehe... kalo kd tau ada contest bleh dapat duit dengan buat entri... dah lama dah kd join... :D

    ReplyDelete