Tuesday, January 4, 2011

the lucky draw





professional practice class was suppose to be at 2pm sharp... tapi dah lebeh 40 minute dah and tak datang2 lagi lecturer... dan aku mengharapkan takde kelas... malangnye... tak sempat nak doa mintak takde kelas, lecturer kitorang dah masuk...

sume orang start kumpul at our normal long table... masing2 bawak notebook nota2 dan bergegas nak duduk bahagian belakang kelas... sape cepat duduk belakang... sape lambat kene duduk depan... aku baru terpikir nak silentkan phone... tapi phone aku berbunyi plak... ragu2 gak mula2 nak angkat sebab kuar nombor yang phone aku tak kenal... lecturer plak dah start bercakap... tapi aku jawap gak panggilan tu...

gadis misteri: "hello? boleh bercakap ngan athirah?"
kaydee: "huh? athirah?"

aku baru nak cakap yang gadis misteri ni dah salah nombor tapi aku bleh dengar kawan gadis misteri ni cakap sebelah dia...

kawan gadis misteri: "ehhh... salah laaa... khadijah..."
gadis misteri: "eh silap2... boleh cakap ngan khadijah tak?"
kaydee: "aaahh... ye saya"
gadis misteri: "awak menang lucky draw!... ice cream yang awak beli aritu... kertas tu... dapat lucky draw... "
kaydee: "ice cream?... ohhh! yang KAED nye tu ek?"
gadis misteri: "ha'ahhh... boleh tak awak datang amik hadiah awak?... ada ais krim ni untuk awak..."

dalam kepala aku timbul memori saat2 aku beli ais krim ngan hilman beberapa hari yang lepas... i had no idea yang borang aku isi semata2 untuk beli ais krim tu sebenarnye adalah borang untuk lucky draw... ceit! dah la aku dapat lucky draw sebab beli ais krim... hadiah dia pon ais krim gak ke? memang la logik dapat hadiah tu... tapi takkan la takleh bagi bende lain... tapi aku tetap teruja dapat tau berita ni...

kaydee: "bila? sekarang ke?"
gadis misteri: "ha'ah sekarang.."
kaydee: "alaa... takleh..."
gadis misteri: "nape?"
kaydee: " tengah kelas..."
gadis misteri:" kelas abis pukul bape?"
kaydee: "dalam pukul 5 petang camtu?"

banyak plak soalan gadis misteri ni... aku plak cover2 cakap kat phone dalam kelas...

gadis misteri: "ohh.. kalo camtu ais krim dah abis dah..."
kaydee: "habis? kalo camtu takpela"
gadis misteri: "eh jap ek..."

aku bleh dengar dia tengah berbincang pasal kes aku ni ngan kawan dia...

gadis misteri: "takpe ke ni?"
kaydee: "haaa.. takpe2... "
gadis misteri: "tak pe ek?"
kaydee: "haa.. okay2..."
gadis misteri: "okay bye2"

aku hung up and tiba2 rasa macam ntah pape je.... i was lucky to won a lucky draw... tapi aku unlucky sebab aku tak dapat pon hadiahnye... nasib baek ais krim je... kalo kereta memang aku dah meraung dah...

apa? tak dapat keretaaaaaaaaaaaaaaa!!!!???!!!!!

No comments:

Post a Comment