Wednesday, November 17, 2010

the return

miss me? i miss me too... lately, i've been occupied with... stuff

abang doktor... pensel nak abis... beli lagi pensel... aku nak patahkan lagi...




parents aku gi haji... so aku kene jadi ibu tunggal yang tengah praktikal, seorang kakak yang bajet tegas, a student with thesis to worry about, seorang videographer (eleh baru first job~) yang kene redo edit video (kan aku dah cakap baru first time), dan bibik yang kene masak dan uruskan rumah tangga... sumenye serentak... and it's driving me crazy!!!

aku sangat kagum ngan parents aku... macam mana ayah aku bleh tak bawak hal2 kerja balik rumah... macam mana mak aku bleh jadi suri rumah yang sangat sabar ngan perangai 5 orang anak dia yang berbeza2 tak ikot musim langsung... baru aku tau betapa susahnya nak jaga adik aku fatimah tu... sebab mak aku takde... aku la yang dijadikan tumpuan untuk dapatkan attention and kids need full attention... kalo tak layan, diorang akan memberontak... merajuk... and trust me you don't want to deal with that...

tinggal bape hari je lagi aku nak abis praktikal... aku habis 30hb ni... and parents aku pulang pada 28hb... by that time maybe aku bleh relax skit... all this experience buat aku appreciate gila parents aku... aku janji (buat masa ni) nak jadi budak baik yang patuh ngan mak bapak aku..

i know i said bye2 to you blogspot.... but i missed you... tumblr's cool but i guess i'm not into reblogging... aku pening tgk terlalu banyak sangat kata2 hikmat... and i think i can have both of you... and now that I've fixed you (walopun header bapak hodoh and aku nak tukar) can we be friends again? *senyum penuh harapan*

Selamat Hari Raya Aidil Adha... adik aku memberontak takpe... jangan lembu memberontak sudah~

No comments:

Post a Comment