Friday, July 16, 2010

the day i felt like i wanna die


today... friday... started like any normal day.... i woke up at 6.30am... i got ready for work... i had a my breakfast... and tepat pukul 8.30 pagi... aku sampai office... and then things went on pretty normal after that... until lunch time...

aku ikot kak ida, sopie ngan liez... sopie ngan liez budak praktikal engineering... kitorang makan kat restaurant Nasi Ulam... hari jumaat rehat memang lama dalam dua jam... so diorang ajak aku pegi jalan2 kat pc fair yang ade kat UKM...

teruja gile aku... banyak btol barang2 murah... earphone harga rm5 pon ade... tapi aku dah mula rasa tak selese... meragam plak perut aku... dier macam tengah berborak2 ngan organ dalaman aku yang lain... aku time ni dah merayau sorang2... kak ida pegi cimb bank... liez ngan sopie dah berjalan ke mana ntah... aku dah takde mood nak berjalan... serius aku dah rasa lain macam... i need to sit down... fast!

tapi aku terserempak balik ngan kak ida kat tangga yang aku berniat nak duduk... aku tak jadi duduk... aku borak2 ngan kak ida... bile borak2 ngan dier aku lupe jap pasal perut aku meragam... some people have the power to make others feel comfort when around them... i guess kak ida is one of them... bile liez ngan sopie dah abis shopping... kitorang terus balik office... aku dah set dalam kepala... terus target toilet!... tapi sebelah office ade kedai jual kain ela and baju kurung... and macam biase perempuan... akan singgah kat tempat2 macam tu... termasuk la aku yang tengah terseksa...

masuk2 je aku nampak tuan punye kedai tengah pegang baby... anak dier nama aidil... COMEL GILE! aku pegang2 pipi dier... and dier terus capai jari aku... dier genggam jari aku erat gile.. and it seems like he doesn't wanna let go... aku lupe kejap pasal perut aku... bile diorang dah abis tengok baju2 kurung yang ade kat situ... datang balik ragam perut aku... kali ni macam dah lagi teruk...

aku naik office... and nak pegi toilet... tapi kedudukan toilet yang dekat ngan surau dan pantry buat aku pikir dua kali nak "cari pasal" kat situ... so i just went to my place and sit down... menahan... sakit perut yang teramat sangat...

azrul: "kd tolong susun drawing tu kejap..."
kaydee: "huh?"
azrul: "susun drawing ikot aras..."

aku berusaha susun drawing yang beberape helai tu je sambil menahan... menahan dari segi banyak aspek termasuklah reaksi muke aku... aku kembali duduk kat tempat aku... menahan lagi...

azrul: "kd... carikan surat DBKL dalam folder ni..."

aku bersyukur dier dah siap bagi aku folder tu... so aku bleh maintain duduk... punye la aku cari dalam folder tu... rupe2nye memang takde dalam folder... ade kat tempat lain... cis~...

azrul: "kd... gi simpan folder2 tu kat sana.."

dan aku kene gak bangun... aku berusaha berjalan sambil menahan beberape tapak pegi ke bookshelf tu... and terus pecut duduk tempat aku balik...

aku perhatikan jam... dah pukul 4 ptg... bile nak balik ni!... huhuhu... tibe2 aku dengar kat tengah2 office sume orang tgh bising2... rancang nak beli kuih untuk saje2 makan minum petang... satu2 bnde aku tak nak skrg ialah makanan!...

aku cube fokus kt autocad... tapi takleh fokus...

sopie: "kd... makan... kuih..."
kaydee: "hah.. okay2..."

there's no way aku mampu makan time2 macam ni....

kak zurah: "dik... ade pisang goreng kat pantry tu... amik lah makan..."
kaydee: "ah... xpe2..."

what could distract me now?... nak pegi toilet aku segan... ramai orang kat pantry... azrul ngan shidi kat bilik meeting tengah discuss pasal drawing ape ntah... kak ida duduk jauh... takde orang untuk aku borak2... there's no babies in the office... so takde bnde yang bleh wat aku lupekan perut aku yang meragam... huhuhuhu.... aku tahan gak sampai la dah tepat pukul 5.30ptg...

kaydee: "kak ijat... saya balik dulu ye..."
kak ijat: "ahhhh xde2... duduk office tido sini... xde laa... okay bye2..."

nasib baik kak ijat cume joking je... kalo dier serius... aku tak tau la ape yang bakal jadi.... aku terus kuar office... tapi tak nampak kereta adik aku mail... biasenye dier dah sampai dah... so aku call dier...

kaydee: "mail kat mana?... cpt la amik akak... waaaaa..."
mail: "owh??... mail kat court ar akak... suruh abah amik ek..."

nak sruh abah aku amik? skrg ni? alamatnye kene tunggu 30 minute la... huhuhu... xleh2... aku kene balik cepat! and i was lucky aku terus dapat teksi... aku dah mule nampak masa depan aku cerah... tapi lain plak yang jadi nye...

dalam banyak2 teksi... aku bleh plak dapat teksi yang pemandunye bukannye drive... tapi drift... agaknye pakcik tu ingat dier dalam formule one kot... terhuyung hayang aku dalam kereta... and in my situasion... that was bad... very bad!... cepat la sampai umah! tolong la cepat sampai umah... aku janji aku akan belajar rajin2... and sampai je umah... aku terus bayar pakcik tu..

pakcik teksi drift: "wahh... rumah awak ade banyak basikal"
kaydee: "adik2 saya punye sume tu... diorang gi skolah naik basikal..."
pakcik teksi drift: "boleh la awak amik satu... bawak pegi keje... hahahaa"

aku tak dapat nak bayangkan keadaan aku mengayuh basikal time aku tengah kronik macam ni... aku terus kuar kereta.... yusof ade kat luar umah... tengah siap2 nak pegi main basketball...

yusof: "eh.. akak dah balik...."
kaydee: "TEPI LAAA!!!!"

aku terus bukak pintu... terus campak beg aku... dompet aku... handphone aku pon melayang....and terus serbu toilet.... and after that, all i could remember was... i cried... menangis aku sebab terharu dengan pencapaian aku... leganya tuhan saja yang tau... aku kuar toilet... dengan keadaan yang selese skit... tapi perut aku masih meragam...

mak: "eh? ijah dah balik?... dah makan? mak masak kari ikan... "
kaydee: "TAAAAKKK NAAAKKKK!!!!!"

3 comments:

  1. HAHAHHA pasal ni pung nak citer kee? ew ew~

    ReplyDelete
  2. ape kene mengene ngan kari???

    ReplyDelete
  3. it's the day i felt like i wanna die... memang pengalaman yang aku takleh lupe ar....

    satu ari tu... sume orang asyik ajak ak makan je... kalo ak tak dalam 'situasi' mcm tu... dah lama aku makan kuih2 tu tau.. pastu balik2 mak aku plak ajak makan... makan kari plak tu... TAK NAK! hahahaa~

    ReplyDelete