Sunday, May 9, 2010

how to prepare for an interview


selasa minggu depan aku ngan kak ti ade interview kat RADIUSGSA... aku agak cuak.... because i've never been in an interview before... kene soal siasat ngan parents aku ade laa... tapi aku rasa itu sangat berbeza ngan interview (jauh sejauhnye jauhnye berbeza)....

so aku tanya beberape kawan-kawan aku... pendapat diorang camana nak prepare untuk interview....

SHAF
"google sket"


MOZEK
" research company tu elok2... anticipate soalan2 yg mencabar... prepare soalan untuk tanya interviewer.... ko kena appear segar dan energetic and kalau tersasul just ckp sorry and move on.... senyum banyak2"


SHAZU
" siapkan ilmu tentang syarikat and yakin je... jgn nmpak terkaku kemah and jangan nampak terlalu yakin... moderate"

SURAYA
" mandi... pastikan tak bau busuk... and pakai bedak kaydee!"

EPUD
" do your best... act like you are trying to sell yourself... cam ko nak jual bnde la... banyakan tipu...hahahaha"

FATIN
" confident bile nak masuk interview...kena tau background company... kena tau ape kite belajar kat ijazah or matrix...takut die tanye.. mmmm... lagi kite kena confident......CONFIDENT..."

SYED
" interview baru... belum dapat lagi.. hahaha... siap la kau... dia nk guna kan kau la tu.. keje smpai malam.... hahaha"

NIMAN
"relax and pikir dapat job tu.... i mean optimistic la.... bukan interview selase ke?"




so in conclusion... untuk interview ni... aku kene pastikan... aku moderate... aku mandi... aku kene banyak tipu... aku kene pakai bedak... aku kene confident... aku kene optimistic... aku kene google sket.. aku kene senyum banyak2... aku kene jual diri... and aku selalu kene ingat orang tu bakal suruh aku keje sampai malam...



....oh yeah~ aku sangat berkobar2 untuk menghadapi interview ni

6 comments:

  1. terkaku kemah? oi2... mu ni klu tulih kemah2 skek.. "terlalu lemah" r aku ckp..

    haha,google sket, nak kne googling sumthing ke shaf? hahaha. neway kd, gud luck. oh, 1 lagi nasihat, klu interviewer tu laki, juz act normal, klu pompuan ko try kawal diri ko sket, jgn bg dia tau ko lesbian.

    ok chow~

    ReplyDelete
  2. eh... aku copy paste je ape yg ko type kat ym okay~... hahaha~ aku ingatkan tu peribahasa... hahaha...

    baiklah aku akan kawal diri aku dari berterus terang aku lesbian... kerana.. aku lesbian...

    (aku teranaiya... shazu yang paksa aku type mcm tu.. pecaya laaa!)

    ReplyDelete
  3. ko letak gamba kitorang camtu mcm nasihat kitorang cam takle pakai lak haha

    ReplyDelete
  4. boleh2... aku memang akan ikot cakap korg... hahahaha~

    tapi nasihat epud aku kurang pasti... hahahaha~

    ReplyDelete
  5. nasihat epud pon ko kena ikot. bykkan tipu! jgn bitau diorg ko lesbian!ckp cmni,

    "saya tijah dan saya sangat2 suka lelaki!"

    ok? hafal ayat atas ni 3kali sebelum tido dan selepas sarapan pagi.

    ReplyDelete
  6. shazu!!!!

    "kd straight and tak kan dengar PERINTAH aku lagi dah~!

    ok? hafal ayat atas ni 3 kali lepas bangun tido and sebelom gosok gigi.

    ReplyDelete