Monday, April 19, 2010

how to train your family


Usop: “ alaaa…. usop pon nak ikot gak!!!!!”

Mak: “ hah.. cpt siap2… cepat”

This is actually quite normal kat umah aku…. Even nak gi tengok movie pon… banyak kekecohan boleh berlaku kat rumah ni….

Bahim: “ tak payah ikot laa!... lambat laa… lagi sejam nak start movie dah…”

Usop: “ usop nak ikot jugak… bagi 10 minute nak siap je…”

Usop baru balik dari training basketball…. and nasib kitorang malang sebab dier balik tepat pada masa kitorang nak naik kereta….

Usop: “ eh!! Tak jadi laa… xpe2… korang pegi la…”

Aku ingatkan mak aku akan pujuk usop untuk ikot skali…. Tapi mak aku just ckp…

Mak: “ okay… dah2…. Jom sume naik kete cepat…”

aku, bahim, Fatimah, nurfatimah ngan mak aku nak gi tengok cite how to train your dragon… i was really excited about this movie… sebab trailer dier macam best…. aku sebenarnye plan nak tengok cite ni ngan kawan2 aku… dah rancang dah sume ngan niman… and again I had to be unlucky… time aku mintak izin nak keluar… mak aku tengah dalam mood jangan benarkan anak dara anda keluar arini….


*Peristiwa pagi tadi


Mak: “ijah bangun2… jom arini tengok cite naga yang ijah nak sangat tengok tu…”

Kaydee: “huh?”

Aku dah terbiase lepas subuh mesti aku tido… and mak aku plak dah terbiase kejutkan aku ngan keadaan “PAAAAAAAPP!!!”.... aku tak nak cite bunyi pap tu datang dari mana dan macam mana ia dihasilkan… tapi memang akan pening kepala kalo orang kejutkan macam tu….

Mak: “ bangun… nak ikot ke tak nak? Tak nak xpe… mak x kisah~”

Lain macam je nada last mak aku tu…

Kaydee: “ mak… ijah dah plan nak gi ngan kawan2 ijah esok… “

Mak: “ nak gi ngan kawan2? Kawan pompuan ke laki?”

Kaydee: “ … both”

Mak: “ tak boleh! Ijah tau tak?... anak makcik kedai Al- amin tu…. Dier siap temankan anak dier pegi kursus kawen tau…. Tak bagi anak dier berdua ngan kekasih dier…”

Aku simpati kat anak makcik kedai Al- Amin… Kesian gile… dah nak kawen pon takleh nak berdikari lagi… kene mak temankan…

Mak: “tengok sampai macam tu skali dier jaga anak dier nye pergaulan… “

Owh… sebab tu ke… aku tak dapat nak bayangkan mak aku ikot lepak skali ngan diorang…

Mak: “ dah2… siap2… buat breakfast untuk adik2… pastu kite gi alamanda… cepat bangun! KHADIJAH BANGUN!”


*kembali ke situasi asal


Mak: “ Fatimah… nurfatimah… diam… jangan bising dalam kereta… khadijah! Jaga la adik2 tu…”

I was having too much fun kat dalam kereta ngan budak2 ni…. Kecik2 dah pandai buat lawak aku kagum gile….

Fatimah: “ what is sheep’s favourite fruit?”

Nurfatimah: “ kak timah tau…. Kak ijah xtau… hahahaha”

Kaydee: “ ape jawapan dier?”

Fatimah: “teka laaa… nama pon teka teki… “

Nurfatimah : “clue dier… kene wat bunyi yang sama macam bunyi sheep”

Kaydee: “ kenape clue dier tak membantu langsung?”

Fatimah: “ jawapan dier…. Baaaaaaa~nana”

Kaydee: “ owh banana! Hahahaa~”

Nurfatimah: “ bukan banana laa… baaaaaaaaa~nana…”

Kaydee:” okay baaaaaaaaa~nana~”

Perjalanan dari umah aku nak gi alamanda takde la jauh sangat…. Tapi budak2 memang cepat bosan… Fatimah ngan nurfatimah dua2 main2 ngan kusyen kereta… diorang masukkan kusyen dalam baju diorg…

Juno wannabes

Fatimah: “ hurry mak!...bahim drive faster… dah nak beranak ni…”

Nurfatimah: “ huu..hu..hu..huuu… dah nak terkeluar kepala dier…”

Looks like ur gonna get some grandchildren....

Poyo btol mamat ni… nak tangkap gmbr pon xnak

Bahim:” org tgh drive la… gile!!!!”


Sampai2 je kat alamanda… bahim terus pegi beli tiket… mak aku terus pegi toilet… aku, Fatimah and nurfatimah masuk mph….


Aku sgt tensyen! Time aku nak beli dulu… punyela xde langsung…. Skrg satu almari kot buku diary of a wimpy kid….

dalam pukul 12.50 tengahari kitorang gerak gi gsc untuk tengok cite how to train your dragon....

how to train your dragon poster~

check out the trailer~



cite ni serius memang kene tengok... sebab bagi aku best gile...


mak: "best ke cite tadi?"

kaydee:" best.. ijah suke ar.."

mak: " cite camtu yang ijah nak sangat tengok?... cite budak2 tu?... umur je 22 tahun... tapi tak matang lagi ni... hahahahaha~"

2 comments:

  1. umur da 22 bukan bermaksud tengok katun kt tak matang kd~
    haha kita bela nightfury kt studio nak?

    ReplyDelete
  2. ntah mak kd tu... hahaha
    dier pelik nape kd nak sgt tgk cite tu... dier dah pening2 dah tgk... hahaha~

    jom! toothless comel gile... hahaha~ :D

    ReplyDelete