Wednesday, January 6, 2010

the guilt

aku penat... sangat penat.... rasa macam dah lama tak duduk bilik... so beberape hari yang lepas... after a long time stuck with editing the heritage report kat studio.... dalam pukul 6 petang aku balik bilik kejap... seriously i need sleep...

aku sampai bilik.... aku terus terjun kat katil... mr bed! oh how i miss you~ tengah aku teruja ngan katil sendiri... aku tak perasan ain my roomate sebenarnye kat katil sebelah... and her bed was full with presents and flowers.... aku pandang bunga-bunga tu... i was staring at them longer than i expected... apsal aku pandang lama sangat kat bunga-bunga ni?

kaydee: "ain?... mana datang bunga-bunga ngan turtle comel ni?".
i took hold of the cute pink turtle (yes! it's pink!) and aku wat2 konon2 aku tengah pukul2 turtle tu....
ain: " ade orang bagi laa.... hehee~ comel kan?"
from her happy blushing face... aku dah dapat agak mesti boyfriend dier yang bagi... must have been nice to have someone who loves you to death (besides your family that is)

aku nak tanya ain macam2 soalan... nak dengar cerita2 dier... but i was too tired... aku terjun balik atas katil.... ain by now dah biase dah ngan rutin harian aku kalo balik bilik kejap... aku mesti cari katil dulu... so dier biarkan je... and kept playing with the pink cute turtle (serious.. sgt comel)....

aku tak sedar aku sebenarnye dah tertido.... tibe2 aku terjaga... tapi aku tau sebenarnye aku mamai.... aku terjaga coz i heard voices... suara budak2...
budak 1: "hai encik turtle... comel la encik turtle"
budak 2: "eh.. meh la sini... biar encik turtle duduk sini"
come on kaydee... get a grip... you can't possibly be that tired!... aku dah ingat aku dah gile dah... dengar suara budak2 kat dalam bilik aku... aku baru je nak toleh ke arah katil ain (aku tido ngadap dinding time ni) tibe2 ak dengar suara orang yang memang aku cam sangat2...

madam nurul huda: "macam mana ngan bilik ni? rasa selesa tak? bilik okay? kipas sume okay?"
ain: "okay... sume okay"
aku dengar je suara tu... aku terus kekal baring... tak bergerak... konon2 aku tengah tido ar... i can't believe i'm pretending to sleep.... all because to avoid wanita ini... yang penah saman aku dua kali... and paksa aku jadi BRC (block representitive council) untuk mahallah aminah... okay... aku memang dah tak mamai....

madam nurul huda: "yang tengah tido tu... khadijah ke?"
ain: "ha'ah... ni la khadijah... dier budak kaed madam... budak KAED~...
aku sayang kat ain sebab menekankan perkataan KAED... ain nanti aku belanja ek...

madam nurul huda: " saya tau dier budak KEAD... dah lama ke dier tido?"
ain: "dier baru je tido madam... baru je balik pukul 6 ptg tadi"
madam nurul huda: 'kamu tau tak khadijah ni BRC?... dan dier tak penah datang meeting... "
ain: "tau... tapi tak tau plak yang pasal tak datang tu.. hehe.. er madam nak saya kejutkan dier ke?"
madam nurul ain:" hmmm... tak perlu la.. biar la dier tido"

ain... aku minta maaf sebab ko kene tanggung sume ni sorg2... sedangkan aku tengah khusyuk belakon tido... and that reminds me... aku cepat2 wat macam aku tengah bernafas macam orang tido... aku tau aku tak pandai belakon... tapi aku dah ada 21 tahun pengalaman tido dalam hidop aku... so aku rasa aku dapat meyakinkan diorang aku tengah tido... at the same time aku bersyukur gile2... aku tertido menghadap dinding... so expresi muke aku tak kan mengkantoikan aku...

for a minute everything seems quite... cume dengar suara anak2 madam tu tengah main2 ngan turtle yang ain baru dapat....
madam nurul huda: "cantik bunga2 ni... sape yang bagi?"
ain: "errr.. kawan.. kawan yang bagi.."
madam nurul huda: "kawan laki ke pompuan?"
ain: "... oh... pompuan~"

yeah right!... i rolled my eyes underneath my closed eyelids... aku tahan gelak... pandai plak ain ni cover... tapi aku tak dengar plak respon madam lepas tu... maybe dier malas nak amik tau...
madam nurul ain: "nanti bila khadijah dah bangun... bagi dier nota ni ek..."
ain: "okay... madam... nanti saya bagi"

aku dah penat belakon tido... i felt guilty... tapi aku pastikan line clear btol2 dulu baru wat2 macam aku baru bangun tido... fuzah ngan ain pandang je aku...

fuzah: "kaydee... dah la tu... cepat la contact budak tu... dari aritu lagi ade sorang budak pompuan ni cari awak... pasal hal2 BRC ni..."
kaydee: " alaa.. malas ar... sape sruh amik budak KAED jadi BRC"
ain: "kaydee... ni madam tinggalkan nota ni hah..."

aku tengok nota tu.... aku perhatikan tulisan dier... macam malas nak menulis je madam ni...

"salam, i would like to remind you to give full cooperation to Mahallah Representitive Council, sister Engku Norhuda from the Info and Edu Biro. Please contact her ASAP as she is organizing the mahallah's blog and website... thank you and wsalam..."

aku letak nota tu kat sebelah sume notis2 yang aku dapat sebelom ni... memang ade sorang budak pompuan ni sibuk2 cari aku... tapi aku banyak duduk studio... and aku tak penah reply mesej2 dier... fuzah ngan ain biar je aku... masing2 dah tau aku degil...

aku cepat2 mandi, solat and siap2 nak gi studio balik.... with all the excitement that just happened... aku dah jadi tak ngantok....

as i was walking ke arah gate utama mahallah aminah... tiba2 ada kereta kancil putih behenti sebelah aku... aku pandang ke dalam kereta... and i couldn't believe this was happening to me.... ape dosa aku? aku budak baik...

madam nurul huda: "awak khadijah kan?"
lie kaydee lie! aku dah pikir dah nak cakap aku ni fatimah... tapi aku hanya mampu angguk kepala...
madam nurul huda: " awak nak gi mana ni?"
kaydee: " er.. KAED... erm... studio.."
madam nurul huda: " naik la.. biar saya hantar.."

get in the car? with you? no way!... tapi aku masuk je... mak aku tak penah ajar aku kuang ajar... aku masuk kereta... berhimpit ngan dua orang anak pompuan dier yang sangat la comel... dua2 macam baru umur 3 dan 5 tahun...

madam nurul huda: "awak dapat tak mesej saya?"
kaydee:" mesej? oh... dapat..."
madam nurul huda: "bagus la awak dah dapat"
aku perhatikan muka madam... takde riak2 macam nak marah aku...
madam nurul huda: "kami nak wat blog atau website untuk mahallah aminah... jadi harap awak boleh la tolong sister norhuda tu... sebab biro2 lain pon susah nak bagi cooperation..."
sampai je kat hujung jalan... madam hentikan kereta and senyum kat aku... she doesn't look mean at all... lain gila muke dier dari masa dier saman aku dulu...

madam nurul huda: "saya hantar sampai sini je ek... elok2 jalan tu khadijah..."
kaydee: " terima kasih madam.."


aku pehatikan kereta madam sampai dah tak nampak... aku tak sedar aku berdiri lama gile kat hujung jalan tu... slowly... aku kuarkan handphone aku... aku cari no phone Engku Norhuda... and dialled her number...

10 comments:

  1. Interesting structure. Leaving the ending hanging and letting the reader figure out what happens next.

    Hmm.

    ReplyDelete
  2. aku kurang pasti di sini...

    ko puji ke perli ni?

    ReplyDelete
  3. haha..aku setuju ngan muzz.
    cerita ko ni best per. even bukan rekaan, tp ko pandai susun ayat bg org enjoy cerita ko. boleh menulis ni kd, neway, ko da bertambah keje skang, Miss Biro~

    lalala~

    ReplyDelete
  4. yeke??? serius??
    ke ko tipu aku lg ni??
    cmni ar shazu...

    tapi ak xnak ar jd miss biro.. cam xde masa je..

    let's all be surprised at what happens next...

    ReplyDelete
  5. btol la.. boleh jd penulis baik ni. compete dgn muzz. hehe.

    neway, ending story ni sgt la cm "soo sweet~" tp sbb ko da citer ending extra, hahaha.. no komen~

    zip mulut. hahaha

    ReplyDelete
  6. ish... ak x spatotnye cite ending dier kat ko...

    patot biar suprise je... lain kali xmo cite pape ar.. :P

    hahaha~

    ReplyDelete
  7. no you don't...

    i don't wanna compete with anybody... hahaa~

    aku x penah anggap bidang penulisan bnde serius...

    ReplyDelete
  8. bler kd terangkan baru paham.

    aku habis baca je ckp "camtu je"

    hampa haha

    ReplyDelete
  9. hahaha... ha'ah la niman...
    aku lupe nak cite kat ko pasal kes aku ngan madam tu sebelom ni.. sbb tu kot x phm...

    tp ending dier mana bleh bgtau banyak2... nnti x suprise ar... hahaa~

    ReplyDelete