Friday, December 11, 2009

the task

we have a new lecturer... she's gonna take bro fakhul's place and besides being the studio master.. she'll be teaching the interior design students as well...

she seems nice... lembut je cara dier cakap... selepas sesi berkenalan ngan sume budak studio (bende biase cam kene bagitau nama, asal dari mana, anak keberape, majoring ngan kenapa pilih majoring tu), she gave us a task... a little task... tapi bagi kitorang cam agak leceh ar... kitorang sume kene wat artwork yang melambang diri sendiri... aku dengar je ni memang aku mengeluh...ni keje zaman matrik ni...

aku memang dah lama ar tak pegang berus ngan water kaler ngan sume bende2 seni... nasib baek madam cakap bleh pilih medium sesuka hati... aku pon wat ar pakai photoshop... aku punye ar beria2 cari gambar2 kat internet yang ade artistics kalers macam header blog di atas tapi last2 jadi macam kat bawah ni....


and ofcourse... we all had to do a presentation on this... aku nye presentation lebeh kurang macam ni... lebeh kurang ar~


kaydee: "i am a.. (aku time ni dah terpikir dah kene memperkenalkan diri dulu tapi dah terlajak cakap biar je ar)... i am a straight forward person.. very straight forward... that's why my artwork is like this.. its very straight forward... i believe that no matter how old we get... we still have a little child in us... that's why i have choosen different expressions of a little girl... its a girl because i'm a girl..."

someone: "and blonde~"

madam: "are you blonde? why is she blonde? nape dier orang putih?"

kaydee: "saya dah try cari dah orang melayu kat internet tapi takde~ hehe~" (aku senyum kambing dan terus sambung presentation aku).. i can be wacky and fun.. i love having my friends around... i'm full of suprises...

madam: "what do you mean by full of suprises?"

kaydee: "well... its not just that i'm the one that suprises other people... it's also.. that i tend to suprise myself as well... "

madam: "eh? macam mana tu?"

kaydee: "macam... 'ish! tak sangka ar saya bleh wat macam tu!' "(ak try wat keadaan di mana aku terkejut and continued).. i'm also easily confused.. i got confused while spelling confused..

madam: "is that really how you spell confused? ade i ke?"

kaydee: "no.. i got confused while spelling confuse..." (i'm not joking here.. i was really confused on spelling that word, aku sedar aku salah eja lepas dah print)

madam: "is your confuse face like that? show me your face bile dah dekat2 nak submit project.. muka awak macam mana?"

kaydee: (tunjuk muke tensyen and sambung balik presentation).. i'm also happy and bright...
madam: "is that true?" (she asked my studio mates)... can you easily tell her mood by just looking at her face?

everybody: "yeeeesssss~~~"

kaydee: cis~ (dalam hati)... "at certain times... i can get really serious and can make decisions very maturely (iye la tu kaydee~)... which goes back to the fact that i'm full of suprises.. and i suprise myself.. but mostly (aku tunjuk board aku sambil pusing2 jari aku tunjuk kat board tu) i'm blur... mostly i'm blur... and my real name is khadijah but everybody calls me kaydee (aku tunjuk kat KAYDEE)".. err.. that's all...

madam: "it's okay of you like people calling you that.. tapi nama ni kene ade makna.. tapi takpe la.. so you want me to call you kaydee as well? kaydee ke khadijah?"

kaydee: "kaydee... my mom calls me khadijah when i'm in trouble"

madam: "hahaha.. dah tau dah kalo marah nak panggil awak ape.. khadijaaah~" (yeaaahh.. that gave me goosebumps, i smiled at her and walk back to my seat)

mula-mula madam suruh wat bende alah ni memang ramai complain.. tapi lepas present rasa best ar plak... kelakar tengok budak2 studio aku interpret diri masing2 dalam artwork...

6 comments:

  1. akak, bantu sy pilih major course.

    masih d CFS niiii.

    tq :)

    ReplyDelete
  2. hmmm.. boleh2...

    tapi xkan nak bincng kat sini~

    hahahaha~

    ReplyDelete
  3. ym atau FB?
    tp esok priksa com :(
    wuhuuu.

    i chat with u bila free ok

    ReplyDelete
  4. okay... sure...

    gud luck exam~

    comp ek? hehee.. wat tol2... ramai gak fail dulu~

    ReplyDelete
  5. woah tak mahu fail.
    fb jom kay_kyrana@yahoo.com

    ReplyDelete