Monday, November 30, 2009

identity card


sekarang aku tengah semester break (tapi cuti sangat sekejap.. UIA kedekut cuti betol)... tapi yang aku nak paparkan sekarang ni bukan yang berlaku baru2 ni.. tapi agak lama dah... masa aku balik bangi kejap aritu, aku sempat kuar lepak2 ngan suraya, syaf, niman, mozek ngan epud... kitorg lepak2 ngan borak2 kat mcd...pastu gi jalan2 kat downtown...

sambil borak2... entah camana kitorang bleh terborak pasal ic masing2... then all of a sudden kitorang macam tukar2 tengok ic masing2... and then i started taking pictures... we were all so different.. kecuali aku ar.. sebab aku nye ic hilang tahun lepas... dompet kene curi... (ye.. sangat sedeh)... so aku nye gambar nampak macam latest ar... tak nampak banyak beza... tapi yang lain... memang nampak lain ar... sila rujuk ke gambar di bawah...

gambar kurang jelas sebab aku tangkap pakai phone aku... i think it's kinda cool that we all look like prisoners or convicts... yang selalu kuar kat surat khabar tu... tak pon macam mangsa2 kejadian...

kotak pertama: suraya
kotak kedua: niman
kotak ketiga: syaf
kotak keempat: epud
kotak kelima: kaydee
kotak keenam: mozek

it always amuses me how most of our ic pictures (bukan kitorang je.. sume orang kat dunia macam tu) nampak macam kita kene paksa buat ic.... sume muka tak rela la... muka ngantok laa... muke demam la.. muka tak rela sebab ngantok and demam la... ni nasib baek ic asal aku dah takde... kalo tak... erm.. let's just say aku memang tak kan wat entry pasal ic...

lihat lah kitorang sekarang macam mana... ceria... riang... senyum je... sangat kontra ngan gambar di atas... nampak sangat sume orang tak suka pakcik/makcik/kakak/abang yang tangkapkan gambar masa tengah buat ic... kecuali niman... he looks happy in his ic picture...

dulu masa buat ic, mak aku selalu pesan... "ijah senyum... sampai ke tua ijah guna ic ni... " sadly i didn't listened to her... great.. dalam banyak2 perkara aku bleh tak dengar cakap mak aku... time buat ic la yang aku tak nak dengar cakap....

No comments:

Post a Comment